self

By 13 februarie 2021februarie 24th, 2021No Comments

Sfaturi pentru o comunicare eficientă #SelfManagement Astăzi avem diverse canale de comunicare. Dar asta nu ne ajută să comunicăm mai eficient. Desigur ne ajută să comunicăm mai mult, atât de mult încât ne trezim că suntem într-o continuă comunicare. Dar dacă nu înțelegem următoarele aspecte, ne vom alege cu durere de cap, cu durere de gura sau cu durere-n cot, al nostru sau al altora :). 1. Ce este comunicarea. Comunicarea este procesul în care cineva transferă către altcineva informații, stări, sentimente. 2. Cu cine vrem să comunicăm. Ne pregătim și ne structurăm informația în funcție de destinatar. Structurarea informației este esențială și ea va fi diferită în raport cu categoria în care este încadrat destinatarul. 3. Ce vrem să comunicăm. Doar înțelegând TU ce vrei să comunici, vei reuși să comunici. Petrece câteva secunde, minute sau chiar ore dialogând cu tine. Pune-ți întrebări și dă răspunsuri în gând sau cu voce tare. Vei reuși să structurezi mult mai bine informația. 4. Ce canal de comunicare alegem. Verbal, în scris sub formă de scrisoare (email), prin mesagerie. Nu încerca să scrii romane pe whatsapp și nu transformă emailul în chat. Nu de alta dar nu vrei să iți răspundă cineva mâine la întrebarea: la ce oră ne vedem azi? 5. Cum ne asigurăm că am structurat informația. Asta e partea cea mai grea. Asigurarea este dată de verificare. Verificarea înseamnă timp. Înainte de a trimite o scrisoare ar fi bine să o mai citești. Și e bine să fii atent și când dai send pe whatsapp, nu de alta dar când am vrut să scriu acum autocorrect, telefonul meu a corectat și a scris autoportret :)) 6. Cum ne asigurăm că informația a ajuns la destinatar. Feedback. Dacă am dat email îi putem scrie un mic mesaj pe whatsapp: buna, tocmai ți-am trimis un email. Daca ai scris un mesaj și vezi că nu îl citește sau nu îți răspunde, poți încerca un beep. 7. Cum știm că a înțeles ceea ce ne doream. Verificăm. Îl întrebăm să ne spună ce a înțeles. Fără teamă. Întrebarea face parte din dialog și dialogul din comunicare. Parcă despre asta este vorba în postare. 8. Cum închidem comunicarea. Printr-o formulă adecvată: mulțumesc pentru timp, mulțumesc pentru atenție etc. Cu alte cuvinte fiind recunoscător celui ce a pierdut timp pentru tine. 9. Cum valorificăm efortul depus. În primul rând să înțelegi că a comunica înseamnă timp, iar timpul înseamnă efort. Și dacă tot ți-ai răcit gura, ar fi bine să nu fi fost de pomană. Urmărește întotdeauna să transformi comunicarea într-o oportunitate. Ai comunicat, ai marcat. Ai marcat mai ai puțin până la a câștiga meciul. Și apoi etapa. Succes… 10. Când comunicăm din nou. Îndată ce ai nevoie să transmiți o informație. Oricând simți nevoia, oricând apare nevoia. Oricând ai timp. Cum am avut eu acum :). ……… Cu plăcere :)) #VirgilProfeanu.

Profeanu Virgil

Author Profeanu Virgil

More posts by Profeanu Virgil

Leave a Reply