self

By 13 februarie 2021februarie 24th, 2021No Comments

towards self management through organic management; 4 question, 4 answers, 10 directions to be followed; #SelfManagement Intrebare 1: Daca o companie este alcatuita dintr-o singura persoana, ce tip de management este indicat companiei? Raspuns 1: Task management. Argument. Am trecut acum 19 de ani printr-o astfel de experienta. Am lucrat singur o jumatate de an si am functionat exact ca o companie. Doar ca eram singurul actor din piesa, cu mai multe roluri. Mi-am canalizat energia printr-o gestionare excelenta a timpului, prin prioritizarea task-urilor (utilizand metoda celor 4 cadrane – einsehower), aplicand regula 20-80 (pareto) pentru a realiza in primul rand actiunile cu impact financiar pozitiv major si am dat dovada de mare seriozitate si responsabilitate fata de mine si fata de companie. Intrebare 2: Daca o companie este alcatuita din 2 angajati, care tip de management se aplica cel mai bine in companie? Raspuns: Management organic. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Organic_organisation Argument: Am trecut acum 18 printr-o astfel de experienta. Si a functionat eficient. In doi este dificil sa stabilesti cine ar fi liderul si de cele mai multe ori ar fi ineficient. In doi se face cel mai usor echipa. Tot ce ai de facut e sa fii onest, sa comunici eficient toate informatiile si sa iei deciziile prin dialog, cele mai bune decizii pentru companie. Intrucat nu exista posibilitatea sa votezi, este clar ca trebuie sa existe consens in toate deciziile. Cu mentiunea ca utilizarea task managementului prezentat la punctul 1 este obligatorie. Intrebare 3: Daca o comanie este alcatuita din 3 sau mai multi angajati, ce tip de management se aplica cel mai bine pentru companie: Raspuns 3: Managementul piramidal. Argument. Acest tip de management este testat de mai bine de 100 de ani. Are metodologii consacrate, roluri bine definite si mecanisme testate. Cu mentiunea ca cele doua tipuri de management (task management si managementul organic) sunt in mod implicit aplicate in activitatea zilnica. Fiecare membru al oricarei echipe trebuie sa isi gestioneze eficient lista de task-uri, iar managementul organic sa aiba un rol important in cadrul echipei. Intrebare 4: Cum procedezi cand industria in care lucrezi nu este una clasica, atunci cand serviciile tale se bazeaza foarte mult pe inovare, atunci cand concurenta ta castiga mai bine decat tine prin flexibilitate si adaptabilitate, atunci cand ai aplicat toate principiile managementului clasic si intelegi ca mai exista loc de crestere. Raspuns 4: te adaptezi si inovezi. Combini tehnici noi, imprumuti modele din industrii inovative (programarea), aplici modele folosite de organismul uman, aplici metode din viata de zi cu zi. Si acum pentru ca raspunsul 4 a deschis poarta catre inovare, o sa expun cateva posibile, cai alternative/ auxiliare de aplicat in managementului mecanicist: I) utilizarea stiintei project managementului pentru derularea contractelor. In project management un obiectiv se realizeaza de o echipa dedicata proiectului prin planificare dinamica, prin utilizarea drumului critic ca fir calauzitor si prin optimizarea consumului de resurse. Pentru a evita confuziile de denumiri, vom da titulatura de Contract Manager leaderului echipei careia i se atribuie de catre general manager rolul de gestionar al contractului. II) crearea unui cadru care sa permita aparitia de echipe in mod democratic. Deschiderea unei campanii de alegere a liderilor, prezentarea de catre ei a unor programe inovative de leadership si derularea periodic a altor activitati specifice campaniilor electorale in societatile democratice. Functiile clasice din modelul piramidal vor fi ocupate doar de lideri ce au trecut modelul de selectie mentionat mai sus. III) folosirea relatiei de tip furnizor – client in locul relatiei clasice de subordonare. Fiecare echipa reprezentata de lider este un furnizor de servicii ce materializeaza livrabile. Ca orice furnizor ea are mai multi clienti: • clientul privilegiat este insasi compania din care face parte, reprezentata de General Manager. Astfel furnizorul se va concentra pe nevoile clientului. •• al doilea client este reprezentantul beneficiarului. Am zis bine si in mod intentionat reprezentantul beneficiarului. El este pentru echipa de productie ceea ce reprezinta entitatea numita client pentru compania din care face parte echipa. Relatiile interumane sunt esentiale pentru buna derulare a contractelor. Iar reprezentantul beneficiarului (persoana desemnata) este cel care te poate ajuta sau iti poate bloca contractul; ••• al treilea client este orice alt lider al oricarei alte echipe din cadrul propriei companii. Sunt situatii in care contractele se deruleaza de mai multe echipe. Managerul decide care echipa este derulatoarea contractului. Restul echipelor sunt subordonate pe acel contract, pe principiile furnizor client, echipei desemnate sa deruleze contractul. Alegerea echipelor (interne sau externe) care vor fi implicate in derularea contractelor se va face de catre contract manager prin utlizarea mecanismelor cererii si a ofertei (relatia funrizor client). IV) folosirea softurilor de planificare pentru utilizarea eficienta a resurselor tuturor echipelor in scopul obtinerii de beneficii maxime cu resursele existente. Folosirea Inteligentei Artificiale in automatizarea proceselor. V) atragerea de resurse externe oricand nu ai capacitatea de productie la capacitatea, expertiza si calitatea impusa de anumite contracte. In relatiile cu subcontractantii foloseste aceleasi principii organice, relatia furnizor client. VI) utilizarea standardizarii ca modalitate de crestere a calitatii si a performantei. Uniformizarea metodologiilor si utilizarea modelelor de buna practica si a bazei de date de tip heritage. VII) preocupare activa pentru folosirea cercetarii si inovarii in solutionarea proiectelor. IX) folosirea principiilor ca baza a platformei decizionale. Utilizarea deciziilor anterioare pentru automatizarea procesului decizional. X) valorificarea la maxim a informatiei. Crearea unui cadru in care circulatiile sa circule eficient, fara a incarca compania cu bruiaje cauzate de interferentele si supraincarcarile cu informatii. Oricine stie ceva despre un proiect trebuie sa anunte de indata contract managerul. Contract managerul trebuie sa comunice constant ce trebuie, cand trebuie si cui trebuie. NOTA: Piramida este un obiectiv monumental. La fel si managementul de tip piramidal. Provocarea este sa imbini forta (durabilitatea) unei piramide cu flexibilitatea unei foi de papirus. Si ca sa arat legatura organica dintre papirus si piramida, sunt convins ca piramidele au fost executate de pe planuri desenate pe foi de papirus, asadar in piramida subsista atat piatra cat si papirusul ca precursor al imaginii piramidei. Probabil ca daca reusesti sa gandesti in afara cutiei, avand sub buna observatie cutia, vei putea sa folosesti cu inteligenta avantajele din ambele tipuri de management – cel mecanicist si cel organic. Forta unui General Manager consta in a convinge liderii sa isi convinga echipele sa adere la valorile companiei, sa isi asume termenele de executie si sa livreze de calitate si cu costuri minime. by virgil profeanu

Profeanu Virgil

Author Profeanu Virgil

More posts by Profeanu Virgil

Leave a Reply