10 questions that need to be asked before starting any work (deliverable) – #SelfManagement, #DoWeKnow? Despre LIVRABIL. Livrabilul este rezultatul unor actiuni. El inglobeaza materiile prime prin efortul (actiunile) echipei. Librabilul se poate transforma in bani daca este realizat conform specificatiilor (standardului profesional si cerintelor clientului) si daca este livrat conform planificarii. Despre FAZA. Faza reprezinta o modalitate de etapizare a actiunilor in cadrul unui proiect, pe baza simililaritatii echipelor implicate si convergentei unor livrabile. Mai precis, atunci cand o suita de livrabile se realizeaza in aceeasi perioada, cu aceleasi echipe sau echipe compatibile si impreuna asamblate devin parte intr-o sectiune vizibila si clara a unui obiectiv, punem enunta ca acele livrabile pot fi grupate intr-o FAZA (si in mod implicit toate actiunile ce stau la baza realizarii acelor livrabile). Iata Intrebarile pe care eu le consider esentiale pentru atingerea succesului. Orice manager trebuie sa (si) le puna atunci cand starteaza realizarea oricarui livrabil. Recomand sa aiba un raspuns in maxim 48h de la deschiderea unei faze [Ce, de ce, cand, in ce mod, sub ce forma, la ce calitate, cine si ce, cine si cui, care…] 1. Ce predam? §- descriere livrabil, apartenența) cărei clase de livrabile îi aparține, în ce domeniu va fi utilizat după finalizarea lui, funcționalitate – modul de funcționare, utilizare și mediul în care se folosește, integrează 2. De ce predam? §- este un livrabil pe care luam bani, este un livrabil care diminueaza un risc? Este un livrabil esential pentru buna desfasurare a activitatilor companiei? 3. Cand predam? §- care este termenul limita de predare conform contract. Ce marja de siguranta ne luam. Mai poate fi amanata executia, daca da pana cand? 4. In ce mod predam. §- care este forma livrabilului (electronica, fizica), in ce ambalaj predam, care este forma de prezentare și vânzare? 5. La ce calitate/ standard predam? §- exista diverse standarde de calitate dar toate trebuie sa repsecte normativul. Exista produse de lux si exista produse low cost, exista clienti premium si exista clienti regular. Ajusteaza-ti resursele in functie de cerinta de calitate. 6. Cine lucreaza ? §- care este echipa pe care o implici. Implica strict echipa minima necesara capabila sa livreze la calitate satisfacatoare in termenul pe care l-ai asumat. 7. Cine coordoneaza? §- cine este seful de productie, cine planifica si monitorizeaza? Cand, cate, daca este cazul ce fel de sedinte se fac? ( vezi si postarea despre clasificarea sedintelor). 8. Cine si ce verifica? &- stabileste persoana responsabila cu calitatea si respectarea cerintelor contractuale. Asigura-te ca are un check list adaptat livrabilului tau. 9. Cine si cui ii raporteaza stadiul, succesul sau insuccesul in derularea actiunilor? §- doar comunicarea eficienta iti va reduce timpii si costurile. Tine legatura cu echipa, dar si cu beneficiarul. Tine-i pe toti la curent cu orice probleme. Mai multe minti inseamna mai multe solutii. 10. Care sunt actiunile necesare? §- care este reteta in baza caruia se realizeaza livrabilul, care este conținut cadru in baza caruia se executa, care sunt componentele (elementele) din care este compus livrabilul și caracteristicile acestora. Nota: Completați cu simț de răspundere aceste informații, pentru ca de modul in care structurati informatia depinde succesul sau insuccesul echipei si implicit progresul companiei. by virgil profeanu