self

By 13 februarie 2021februarie 24th, 2021No Comments

5 self management methods #SelfManagement 1. Metoda Tabula Rasa. In limba latina expresia inseamna tabla nescrisa. Pornim de la premiza ca daca te inspiri nu poti fi creativ. Pentru rezultate maxime cel ce foloseste aceasta metoda va utiliza puterea creativa pentru a inventa [gasi] o solutie cu cat mai putine informatii despre subiectul pe care il dezbate. Exista sansa sa vina cu o solutie inovatoare. 2. Medota Future happened te pune sa te pozitionezi intr-un viitor aflat imediat dupa finalizarea unui obiectiv sau task. Cel ce se pozitioneaza astfel pe axa timpului este chemat sa “isi aduca aminte” cum a ajus la acel rezultat, povestind cu amanunte toti pasii parcursi. Este o metoda ce permite planificarea cu mare acuratete a pasilor necesari rezolvarii unei probleme. 3. Metoda “da capo al fine – da fine al capo” consta in treceri succesive prin planificarea unui proiect atat in ordine cronologica cat si in ordine invers cronologica. Metoda permite sa gasesti dependentele de tip start to start, start to end, end to start si end to end si faciliteaza trasarea drumului critic. 4. Metoda Divide et impera – Junctis viribus presupune sa privesti [ca observator] folosind zoom in si zoom out la nivel macro sau nivel de detaliu, in forma grafica pe axa timpului la nivel de ani, luni sau zile, pentru a observa atat copacii cat si padurea. Aceasta metoda permite intelegerea viziunii, strategiilor, tacticilor si task-urilor. 5. Metoda Comparatiei presupune sa folosesti similitudinile proiectului actual cu ale unuia deja finalizat. Asta permite folosirea know-how in mod eficient. In toate metodele ai nevoie de inputuri: – planuri, strategii, dispoziții; – solicitări ale clienților/beneficiarilor; – raportări, informări ale subordonaților; – sedințe săptămânale sau extraordinare; – proceduri de lucru. Furnizorii elementelor de input sunt: – superiori ierarhici; – client/Beneficiar, partenerii; – autoritatile publice, monitorul oficial; – presa, mass media; – subalternii. Folositd metodele mai sus descrise generezi elemente de output: – decizii; – planificări; – direcții; – informări. Destinatar(i) ai elementelor de output pot fi: – client/Beneficiar; – subalternii; – superiori ierarhici. Rezultatele scontate pot fi: – creșterea rentabilității; – cresterea competitivității organizației; – consolidarea pozitiei in piata. Nota: orice manager are nevoie sa fie evaluat si monitorizat pentru cresterea permanenta a performantei. Evaluarea va fi realizată de către superiorii ierarhici sau de catre auditori externi. by virgil profeanu

Profeanu Virgil

Author Profeanu Virgil

More posts by Profeanu Virgil

Leave a Reply