self

By 13 februarie 2021februarie 24th, 2021No Comments

10 essential steps in bidding, contracting and delivery – #SelfManagement Contractul reprezinta legea sub care se deruleaza relatia comerciala. 1. Asigura-te ca ai vizibilitate in piata astfel incat sa primesti cereri de oferte. Actualizeaza anual strategia de vanzari, verifica lunar modul in care compania ta este perceputa in piata si lucreaza saptamanal la cresterea vizibilitatii, la intarirea brand-ului, la facilitarea accesului catre serviciile tale si la imbunatatirea tehnicilor si instrumentelor tale de penetrare a pietei. 2. Asigura-te ca ai claritate in lista de servicii si produse, actualizeaz-o lunar. Inoveaza permanent si creaza noi servicii in concordanta cu tendintele pietei. Elimina serviciile care care nu iti aduc profit. 3. Fa ofertele usor de urmarit si usor de transpus in contracte. Oferteaza in maxim 24 de ore de la orice cerere de oferta. Bate fierul cat e cald. Semneaza contractele in maxim 48 de ore de la acceptarea ofertei. Monitorizeaza si urmareste in mod activ soarta ofertelor tale. O oferta trimisa si nemonitorizata este ca un glont care poate si-a atins tinta. 4. In ofertare implica echipa ce se va ocupa de derularea contractului. Nu este gresit sa soliciti in contract dreptul de a da comunicate de presa cu ocazia evenimentelor importante. Asigura-te ca ai ales echipa potrivita si ca liderul intelege cum sa relationeze cu clientul. In maxim o ora de la semnarea contractului numeste oficial liderul echipei ca contract manager. Felicita echipa pentru reusita. Fa cunoscut contractul la nivelul intregii companii. 5. In maxim 24 de ore de la semnarea contractului trebuie sa ai elaborat, de catre team lider, Raportul ZERO si sa il trimiti catre client. El contine informatii legate de echipa, planificare, cine este contract managerul si prin el ceri sa ti se confirme cine este persoana de legatura de la client. 6. In maxim 72 de ore de la semnarea contractului ai toate livrabilele extrase si planificate, toate activitatile aferente asignate membrilor echipei. Pentru serviciile care nu se pot realiza de echipa desemnata ai deja elaborate caietele de sarcini pentru a cere oferte in intern sau in extern. 7. In maxim o saptamana de la semnarea contractului ai claritate pe costul de productie, ai semnat deja toate contractele cu furnizorii tai si planul de actiune este gata de transmis catre beneficiar odata cu Raportul 1. Este momentul in care setezi recurenta raportarii (saptamanal, bilunar, lunar). 8. In fiecare saptamana General Managerul trece cel putin o data cu echipa prin planificarea contractului, intelege riscurile si identifica solutii. De respectarea termenelor de predare si de asigurarea calitatii corespunzatoare depinde relatia cu clientul, depind incasarile companiei si implicit cresterea sau declinul. Foloseste programe informatice sau fisiere in clowd unde sa tii informatiile necesare derularii. Stocheaza informatia un formate usor de folosit. 9. Monitorizeaza cu atentie Milestone. Nu trebuiesc ratate. Anunta in companie succesul (insuccesul) parcurgerii etapelor. Invata din greseli. Promoveaza performanta. Recupereaza timpul pierdut. Inca poti sa ajungi cu succes la final. 10. Contract derulat. Felicitari. Cere feedback de la client. Daca nu a fost totul perfect ai sansa sa ii explici contextul. Daca totul a fost perfect ai sansa sa ceri un contract nou. Nu uita sa ceri acordul sa faci vizibile rezultatele contractului. by virgil profeanu

Profeanu Virgil

Author Profeanu Virgil

More posts by Profeanu Virgil

Leave a Reply