5 tips on information #SelfManagement #byVirgilProfeanu Informația pentru afacere este similară oțelului beton din structura unei clădiri. Informația leagă toate elementele unei afaceri, oferă elasticitate și anvergură afacerii. I) recepționarea informației: Se face prin intermediul instrumentelor: dispozitivelor de corespondență (chat, e-mail), platforme de share-document, ședințelor de lucru (săptămânale și extraordinare). Informația obținuta este ierarhizată, prioritizată, structurată și valorificată în funcție de importanță. II) ordonarea se face într-un mod mecanic, matematic, folosind metodologii și software. III) procesarea informației: Procesarea se face prin utilizarea unui flux (proces) bine stabilit de analiză și decizie, în intervale orare dedicate analizei și deciziilor. Alternativ, procesarea se face în cadrul ședințelor de lucru atunci când managerul are nevoie de ajutorul echipei. Managerul își face o evaluare continuă a capacității sale reale de procesare. Însușirea tehnicilor de meditație și de respirație pot crește capacitatea de procesare. IV) Stocarea informațiilor și deciziilor până la punerea lor în operă se face întotdeauna în formă scrisă utilizând mrdodologia organizarii pe proiecte. În cadrul acestei etape managerul, împreună cu oamenii din subordine, înțelege și abordează toate documentele necesare elaborării proiectului. Lucrând individual sau în echipă, se asigură ierarhizarea și prioritizarea informațiilor pe tipuri, criterii și tipologii. V) difuzarea: Pentru desfășurarea proiectului în ansamblul său, difuzarea (valorificarea) informațiilor se va face: Cu ajutorul sistemelor informatice; În cadrul ședințelor de difuzare a deciziilor. by virgil profeanu